29 Eylül 2017 Cuma
Programlama Dillerinde Değişken ve Sabit
İlk olarak değişkenlerden başlayalım. Değişkenler program yürütülürken değişebilen büyüklüklere denir ve simgesel bir isimle ifade edilirler. Değişkenlerin programda kullanılması için program başında yazılması gerekir.
Sabitlere gelecek olursak. Sabitler ise programın herhangi bir yerinde değişmeden kalan büyüklüklerdir. Bunlar bir isim verilerek bütün programda aynı şekilde kalırlar. Bu büyüklüklerin karakter olarak gösterimine ise "literal" adı verilir.
Sabite örnek verecek olursak bir programda matematiksel bir işlem için pi sayısının değeri gereklidir.Burada sayının gerekli olduğu her yerde yazmak yerine programın başında bir sabit atarak bunu o sabit yardımıyla daha kolay bir şekilde işlemeleri gerçekleştirebiliriz.Yani ben bir a değerine 3,14 diyerek işlemlerde bu a değerini kullanırım.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi (Overloading)
Operatörlere bilinen özellikleri dışında başka özellikler kazandırmak mümkündür. C++ da bu işleme operatörlerin aşırı yüklenmesi adı v...
-
Stringler harfler,rakamlar veya bazı semboller olan text bilgileri saklamak için kullanılır. Stringler char tipinde karakter diziler...
-
GUI (Graphical User Interface), Grafiksel Kullanıcı Arayüzü, elektronik cihazların simgeler, ikonlar ve diğer görsel grafikler yardım...
-
Yapıcılar, her nesnenin başlatılmasını sağlayan özel sınıf işlevleridir. Derleyici, bir nesne oluşturulduğunda yapıcı'yı çağırır. ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder