İşaretçi, bir değişkenin veya verinin bellekteki adresini tutan bir değişken olarak düşünülür. İşaretçiler bir değişken için değil bir nesne için de kullanılabilir. O zaman nesneye, ona işaret eden bir işaretçi ile erişilebilir. Dikkat edeceğimiz husus ise, nesnelerin üyelerine yapılan başvuruların " ->" operatörü ile yapılmasıdır.
Örnek: Beş adet sayısal değeri bir nesne dizisine yerleştirdikten sonra, bu nesne dizisine bir işaretçi atamak ve bu işaretçi yardımıyla dizinin tüm elemanlarını görüntülemek istiyoruz.
Nesneler İçin "this" İşaretçisi
Bir üye her çağrıldığında, kendisini çağıran nesneye işaret eden bir işaretçiye otomatik olarak aktarılır. Bu işaretçiye " this" ile ulaşılabilir. Bir örnekle bunu anlatalım:
class testSinif{
int puan;
...
};
Bir üye fonksiyon puan değişkenine bir başlangıç değeri atayabilir:
puan=100;
Bu ifade aslında şu şekildeki bir ifadenin kısa gösterimidir:
this -> puan=100;
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi (Overloading)
Operatörlere bilinen özellikleri dışında başka özellikler kazandırmak mümkündür. C++ da bu işleme operatörlerin aşırı yüklenmesi adı v...
-
Stringler harfler,rakamlar veya bazı semboller olan text bilgileri saklamak için kullanılır. Stringler char tipinde karakter diziler...
-
GUI (Graphical User Interface), Grafiksel Kullanıcı Arayüzü, elektronik cihazların simgeler, ikonlar ve diğer görsel grafikler yardım...
-
Yapıcılar, her nesnenin başlatılmasını sağlayan özel sınıf işlevleridir. Derleyici, bir nesne oluşturulduğunda yapıcı'yı çağırır. ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder