15 Şubat 2018 Perşembe

NYP ÖĞELERİ


NYP (Nesne yönelimli programlama)' nın öğeleri 3 tanedir. Bunlar:


1. Sarmalama / Paketleme (Encapsulation)
     Paketlemenin anlamı; sınıfı oluşturan metot ve özelliklerin gerçekleştirme biçiminin, bu sınıfı kullanacak olan kullanıcılardan gizlenmiş olmasıdır.

NESNE = VERİ + METODLAR

şeklinde ifade edilen bağıntı aslında Nesne Yönelimli Programlama'nın temelini açıklamaktadır.Veri (özellikler) ve veri üzerinde işlem yapan kod (metotlar) bir arada bulunur ve nesneyi oluşturur.
 

2. Miras Alma / Kalıtım (Inheritance)
     Nesneye yönelik programlamada, bir nesne, genellikle bir nesne sınıfına ait bir örnektir.
Kendisinden alt sınıf üretilen sınıfa, temel sınıf (base class) veya süper sınıf (super class) veya ana sınıf (parent class) adı verilir.

     Alt sınıfın nesneleri, türetildikleri temel sınıfa ait özellikleri alıyorsa, burada miras alma (inheritance) özelliği vardır denir.

     Bu anlamda, miras alma özellikli bir nesne yönelimli programlama dilinde, bir nesne sınıfından türetilen alt nesne sınıfına ait nesneler, üst sınıfın özelliklerini (properties) ve metodlarını (methods) aynen alırlar. 


3. Çok Biçimlilik (Polymorphism)
     Farklı nesnelerin, aynı mesaja (olaya ya da uyarıma) farklı şekillerde cevap verebilme yeteneğidir.
Her nesne sınıfı, kendi metotlarını paketlediği için ve bu metotlar programın kalan kısmı için gizli olduğundan, farklı sınıflar aynı isimde bazı metotlara sahip olabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi (Overloading)

    Operatörlere bilinen özellikleri dışında başka özellikler kazandırmak mümkündür. C++ da bu işleme operatörlerin aşırı yüklenmesi adı v...