NYP (Nesne yönelimli programlama)' nın öğeleri 3 tanedir. Bunlar:
1. Sarmalama / Paketleme (Encapsulation)
Paketlemenin anlamı;
sınıfı oluşturan metot ve özelliklerin gerçekleştirme biçiminin, bu sınıfı
kullanacak olan kullanıcılardan gizlenmiş olmasıdır.
NESNE = VERİ +
METODLAR
şeklinde ifade edilen bağıntı
aslında Nesne Yönelimli Programlama'nın temelini açıklamaktadır.Veri (özellikler) ve veri üzerinde işlem yapan kod (metotlar) bir arada
bulunur ve nesneyi oluşturur.
2. Miras Alma / Kalıtım (Inheritance)
Nesneye yönelik programlamada, bir nesne, genellikle bir nesne sınıfına
ait bir örnektir.
Kendisinden alt sınıf
üretilen sınıfa, temel sınıf (base class) veya süper sınıf (super class) veya
ana sınıf (parent class) adı verilir.
Alt sınıfın nesneleri,
türetildikleri temel sınıfa ait özellikleri alıyorsa, burada miras alma
(inheritance) özelliği vardır denir.
Bu anlamda, miras alma
özellikli bir nesne yönelimli programlama dilinde, bir nesne sınıfından
türetilen alt nesne sınıfına ait nesneler, üst sınıfın özelliklerini
(properties) ve metodlarını (methods) aynen alırlar.
3. Çok Biçimlilik (Polymorphism)
Farklı nesnelerin,
aynı mesaja (olaya ya da uyarıma) farklı şekillerde cevap verebilme
yeteneğidir.
Her nesne sınıfı,
kendi metotlarını paketlediği için ve bu metotlar programın kalan kısmı için
gizli olduğundan, farklı sınıflar aynı isimde bazı metotlara sahip olabilirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder